Benvinguts!

En aquest blog podreu trobar els diferents recursos que vagi recopilant d'educació infantil
i altres coses que em semblin interessants
que em vagi trobant per aquest món, tant real com virtual.

Com diu el títol aquest blog no vol ser ni millor, ni pitjor, simplement... diferent.

Intentarè actualitzar-lo sovint, però no prometo res.







dijous, 6 de maig del 2010

El conte del pirata

Un dia anant pel carrer vaig trobar un llibre (full de paper din-a4 doblegat per la meitat), i vaig decidir llegir-lo a veure què explicava. Voleu que us l’expliqui? 
Explica la història d'un pirata que vivia avorrit a la seva caseta (doblegar les puntes fent veure que és una caseta)
 I va decidir comprar-se un vaixell per veure món (es fa el vaixell doblegant cap amunt la part de sota de la casa).
Un cop a dalt del vaixell, decidí anar a terres llunyanes on feia mooooooolta calor i es va treure la samarreta amb tanta mala sort, que li va caure a l'aigua i no la va poder agafar (xof! Ooooh! quina pena)


De cop i volta va bufar un vent mooooooolt fort (es fa que els nens bufin fort com el vent) que va empènyer el vaixell cap a unes roques (si hi ha algun nen a prop es pot fer xocar el vaixell amb el seu cap com si fos la roca) i li va trencar la proa (es trenca un dels extrems del vaixell de paper); s'acostava una tempesta!.
El vent seguia bufant (animem als nens a bufar) i una onada gegant va empènyer el vaixell cap a unes altres roques (tornem a estimbar el vaixell contra el cap d’un altre nen) i se li va trencar la popa (s'estripa l'altre costat).
I com que així un vaixell no pot navegar, es va enfonsar, enfonsar.... amb tanta mala sort que va caure cap per avall (fem xocar la punta del vaixell amb el terra) i es va trencar el màstil (trenquem la punta de dalt).
Pooooobre pirata! sort que sabia nedar!!! (tots imitem el gest de nedar) i va nedar i nedar i nedar i va arribar fins la platja d'una illa, però...... sabeu què hi havia, sabeu que es va trobar????? (despleguem el vaixell i sorpresa!)


LA SAMARRETA DEL PIRATA!!!


Com treballar el conte a l’aula


1. Vaixell amb una closca de nou
• Desenvolupament: Agafarem una nou, com més gran millor. L’obrirem i la buidarem. Agafarem una meitat i la reomplirem amb plastilina. En un escuradents col·locarem una paper en forma de vela i clavarem aquest màstil al nostre vaixell. Ara ja podem col·locar els vaixells en un recipient amb aigua i podem fer-los navegar bufant les veles.
• Observacions: amb els nens més petits els hi haurem de fer pràcticament nosaltres el vaixell i ells podran fer l’activitat del buf.

2. Què flota i què no flota
• Desenvolupament: Agafarem una peixera gran de vidre o una caixa de plàstic transparent i l’omplirem d’aigua fins la meitat. Anirem animant als nens perquè posin els diferents objectes a l’aigua i veurem si floten o no.
• Observacions: Amb els nens més grans els hi podem dir abans de començar l’activitat que classifiquin els objectes segons si ells creuen que flotaran o no i després verifiquem si ho han encertat o no.

3. Pintem el pirata
• Desenvolupament: Donarem una fitxa amb el dibuix del nostre pirata i deixarem que els nens el pintin lliurement

4. Dibuixem el conte
• Desenvolupament: Deixarem que els nens dibuixin el que més els hi ha agradat del conte.

5. Jo també soc un pirata
• Desenvolupament : Farem un pegat de color negre per cada nen, ells el retallaran o el tallaran amb un punxo depenent de l’edat. Li farem 2 foradets i li passarem una goma.

1 comentari:

  1. Moltes gràcies!
    He trobat aquest conte senzill, però molt útil per al projecte que han triat els xiquets/es aquest nou curs. Gràcies per compartir-lo

    ResponElimina